Koulutukset

Suomen metsästäjäliiton Oulun piiri järjestää erilaisia koulutuksia alueellaan kysynnän mukaan.
Onko sinulla jokin idea aiheesta tai sopivasta paikasta? Kannattaa tuoda ajatukset rohkeasti esiin!

Koulutuksen aiheena voi olla esimerkiksi seuratoiminta, metsästysampumatuomari, metsästysammunnan ABC, seuruemetsästys, patruunoiden jälleenlataaminen, metsästäjien terveys ja hygienia, jäsenrekisteri, Reviiri-palvelu, riistan käsittely, riistaruoka, sorsan keinopesät, riistan houkuttelu tai jokin muu metsästykseen liittyvä.

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus on riistanlihankäsittelyn hygieniakoulutusta. Koulutuksen suorittanut henkilö saa tarkastaa ruhon ja sisäelimet jo pyyntipaikalla. Tarkastaminen on edellytyksenä, mikäli liha aiotaan viedä leimattavaksi. Koulutuksessa tarjotaan myös ajankohtaista, huipputason tietoa esimerkiksi riistaeläinten sairauksista, kuten afrikkalaisesta sikarutosta. Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus on erityisen hyödyllinen riistalihaa myyville seuroille, mutta se on tarpeellista tietoa myöskin perusmetsästäjälle. Koulutuksen osallistuneet kirjataan Ruokaviraston viralliseen rekisteriin. Koulutuksen hinta on edullisempi Metsästäjäliiton jäsenille.

Koulutuksia järjestetään tarvittaessa.