Metsästäjäliiton SM-kilpailu ja erätapahtuma Pessalompolossa 25.–31.7.2022

27.06.2022 11:13
Suomen Metsästäjäliitto / Jupon Erä ry
Metsästysammuntojen SM-kilpailut 2022
Jupon Erä ry:n ampumaurheilukeskus on saanut järjestettäväksi
SML:n SM-kilpailut 28-31.07.2022.

SML:n SM-kesäkisat on isoin ampumakilpailu tapahtuma Suomessa, joka kerää valtakunnallisesti suuren määrän metsästäjiä ja ampumaharrastajia perheineen mukaan tapahtumaan. SM-kilpailussa kisaillaan kuudessa eri lajissa, metsästyshaulikko, -trap, -luodikko, -hirvi sekä pienoishirvi ja pienoisluodikko. Viimeisen 10 vuoden tilastojen mukaan tapahtumassa tehdään 1000–2000 kilpailusuoritusta. Mukana myös näytöslajina Metsästäjäliiton säännöillä ammuttava Compak Sporting, joka on tarkoitus ottaa mukaan SM-ohjelmaan tulevaisuudessa kolmantena haulikkolajina, mahdollisesti jo 2023 kisoihin. Compak Sporting on Suomen Ampumaurheiluliiton laji, joka ammutaan kansainvälisen FITASC:in säännöillä ja laji on saanut valtaisan suosion. Metsästäjäliiton säännöt poikkeavat joltain osin Fitasc-säänöistä, Metsästäjäliiton säännöissä huomioidaan enemmän metsästyksellisyys. Harjoituskilpailut ja toiminnot alkavat Ampumaurheilukeskuksessa jo maanantaina 25.07.2022

Lisätietoja netissä:

SML Oulun piirin kilpailijat ilmoittautuvat Ari Haatajalle ari.haatajaatmaveplan.fi tai Tapio Jarkolle tapio.jarkkoathotmail.com 14.7.2022 mennessä

ja maksavat osallistumismaksun 27€/kilpailija tai S-sarjat 22€/kilpailija 14.7.2022 mennessä piirin tilille FI27 5741 1920 0151 88