Metsästystä Pystykorvalla

Kaksitoista nuorta ja saman verran pystykorvia ohjaajineen kokoontui syys-lokakuun vaihteessa

MetsästysMetso-leirille Taivalkosken upeisiin maisemiin tutustumaan perinteiseen pystykorvalla metsästämiseen.

Viikonlopun aikana oli ohjelmassa tiivis teoriaosuus pohjatiedoksi sekä tietysti pääpaino käytännön metsästyksessä.

Miten pystykorvan kanssa metsästetään, millaisessa maastossa linnut mahdollisesti viihtyy eri aikoina, mikä on jättänyt tuollaisia jälkiä maastoon, nämä ja monet muut asiat askarruttivat leiriläisiä. Kahden päivän aikana kertyikin yhteensä hieman vajaa 150 tuntia metsästystä, kokemusta maastossa liikkumisesta monine luonnonilmiöineen. Useita hienoja tilanteita mahtui viikonloppuun ja yksi ryhmä onnistui pudottamaan haukusta nuoren poikametson. Sää oli suosiollinen ja ruska upeassa väriloistossaan kannustivat, hienon, perinteisen lajin siirtämistä sukupolvelta toiselle 100-vuotiaan Suomen juhlavuonna.

Pystykorvista löydät lisätietoa Suomen Pystykorvajärjestön sivulta

Katso myös lisää leirin tunnelmia Metsästys Pystykorvalla -Metsoleirin tapahtumasivulta

Suuret kiiitokset kaikille erittäin hienon leirin mahdollistaneille, reippaille nuorille, koirille ja ohjaajille sekä tietysti

Oulun Seudun Pystykorvakerho, Keskipohjan Haukkuvat Lintukoirat, Taivalkosken Kennelkerho,

Suomen Pystykorvajärjestö, Metsähallituksen Eräpalvelut ja Taivalkosken Seurakunta!

Kuvia tulee lisää....